11 d’octubre 2007

Tipologies de turisme natural

Introducció

El turisme natural ha augmentat molt més ràpid que altres tipus de turisme. En poc temps diferents autors han tractat aquest tema:

· Laarman i Durst diu que hi ha tres elements principals dins aquest tipus de turisme segons l’educació, la reconstrucció i l’aventura.

· Lindberg defineix quatre tipus de turistes els incondicionals (investigació), els dedicats (descobriment de la història i la natura), els establerts (aventurers) i els ocasionals.

· Hvenegaard va investigar les diferents tipologies de turisme natural.

Metodologia per cercar els grups turístics

Es va realitzar una investigació dels diferents turistes, basant-se en dues destinacions diferents que oferien un producte turístic similar. Per recollir les dades necessàries varen ser escollides dos llocs naturals, situats a Noruega. Les dues destinacions turístiques oferien activitats molt similars (excursió al glacial, kayak, expedicions en trineu de gossos, safaris de moto de neu, pesca, etc.).

El qüestionari va incloure preguntes sobre perfils sociodemogràfics dels enquestats. Com per exemple l’edat, el gènere, els ingressos, etc.), característiques dels viatges, així como els motius i les activitats del viatge.

Els resultats mostraren que la primera destinació, Noruega del Nord, rebia un percentatge superior de la tercera edat i el Comptat de Finnmark un percentatge més gran de visitants joves.

Resultat de l’anàlisi

Categories del motiu del viatge :

  • Natura: El motiu principal és experimentar la natura i visitar els atractius naturals
  • Activitats físiques de risc
  • Educatives: Noves experiències, visitar nous lloc i conèixer-los.
  • Relaxació, experimentació i trencament de la rutina diària.
  • Contacte social: experiències al parlar i millorar la confiança amb si mateix per tenir una sensació de satisfacció.

Identificació de les activitats del viatge:

Cultures i activitats de plaer

Activitats de la natura

Altres

36%

·Interessats principalment en activitats culturals i de plaer i no activitats físiques.

·Vol contacte social.

·Viatge en grup o de paquet.

Més probablement té renda inferior a 62.500 euros.

22%

·Interessats en relaxar-se.

·Interessats en activitats de risc.

·Contacte social.

·Més probablement té renda superior a 62.500 euros.

·Li agrada viatjar independent.

42%

·No interessat en cap de les activitats anteriors.

Té una renda inferior a 62.500 euros.

·li agrada viatjar independent.

5- Consideracions de les destinacions turístiques naturals:

No tothom que vagi a visitar una zona natural, vol dir que estigui interessat purament en ella.

Per tant, per dissenyar una destinació turística, no només s’ha de tenir en compte l’atractiu de la natura, sinó que han d’incorporar alguns elements culturals, plaer, els atractius de la natura. També s’ha de tenir en compte els possibles visitants de la destinació i la vida de les persones que hi viuen.